Четвер, 26.12.2024, 12:53
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Дворічанський край


Меню сайту
Категорії розділу
Новини культури [101]
Про ветеранів [9]
Спорт [6]
Медицина [1]
На варті правопорядку [1]
Твої люди, Дворічанщино! [17]
Депутатська трибуна [0]
До витоків православ’я [6]
Новини освіти [1]
Актуальне інтерв’ю [11]
Офіційно [10]
Інтерв’ю на задану тему [3]
Хроніка тижня [12]
Поздоровлення [4]
Святкуємо День села! [14]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74

Привлечение агента
WMmail.ru - лучший почтовик!
Головна » 2017 » Грудень » 28 » ПЕРШІ КРОКИ ЮНИХ ДВОРІЧАН ДО НАУКИ
12:10
ПЕРШІ КРОКИ ЮНИХ ДВОРІЧАН ДО НАУКИ

ПЕРШІ КРОКИ ЮНИХ ДВОРІЧАН ДО НАУКИ

Вже понад два десятиліття в Україні діє Мала академія наук, створена для
виявлення та відбору обдарованих дітей, виховання майбутньої творчої та наукової еліти держави. І з кожним роком дедалі більша кількість обдарованої молоді охоплюється роботою в МАН. Одним із її провідних заходів є щорічний Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України. Проводиться він з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей країни, виховання їх у дусі патріотизму і демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації. Загалом конкурс-захист відбувається в 64 секціях 12 наукових відділень майже за всіма напрямами природничих, гуманітарних і суспільних наук. Щороку близько 100 тисяч обдарованих дітей долучаються до участі у І (відбірному) етапі конкурсу-захисту, за результатами якого проводиться ІІ (регіональний) етап, а його переможці (понад 1000 осіб) беруть участь у ІІІ (фінальному) етапі конкурсу-захисту в м. Київ.
Відповідна робота здійснюється позашкільними навчальними закладами. Ось і цьогоріч 8 грудня у приміщенні Дворічанського Центру дитячої та юнацької творчості зібралися учні 9 – 11 класів навчальних закладів району, аби представити на конкурс свої роботи і поділитися з присутніми результатами своєї дослідницької діяльності.
На початку заходу конкурсантів привітали та побажали їм успішного представлення своїх дослідницьких робіт і плідної праці у майбутньому, голова районної ради Галина Турбаба, голова райдержадміністрації Ірина Григоренко та заступник голови обласної ради Людмила Немикіна, яка побувала того дня у районі з робочим візитом.
Першою захищати свою науково-дослідну роботу випало на долю учениці Дворічанського ліцею Ірини Гребенюк. Її робота на тему «Соціологічне дослідження у підлітків Дворічанського ліцею та їх батьків» стосувалася важливості енергозбереження та енегроефективності. Шляхом анкетування й опитування старшокласників ліцею та їхніх батьків, аналізу наукової та соціологічної літератури Ірина досліджувала ставлення до енергозбереження в домашній оселі. Соціологічне дослідження та оформлення роботи здійснювалися під керівництвом учителя вищої кваліфікаційної категорії В.В. Шипілова.
«Ефективна модель шкільної освіти Фінляндії: досвід для України» – така тема роботи одинадцятикласниці Тавільжанської школи Єлизавети Урванцевої, науковий керівник – учитель О.В. Савка-Ржематорська. Конкурсантка ознайомила присутніх із особливостями системи шкільної освіти у Фінляндії, а також запропонувала увазі присутніх модель освіти для нашої країни. Викликало пожвавлення у залі припущення щодо кількості навчального часу і канікулярного – 190 і 175 днів відповідно.
Актуальну тему, характерну саме для нашого району, обрала учениця 10 класу Дворічанського ліцею Анастасія Ряднова. Співпрацюючи вже третій рік поспіль із учителем вищої категорії Л.В. Бабай, котра відповідає за роботу музею «Наш великий земляк І.І. Мечников – Громадянин світу», вона підготувала для участі в конкурсі роботу на тему «І.І. Мечников та Дворічанщина: дитячі роки майбутнього вченого та історична пам’ять про нього». Конкурсантка навела цікаві факти з дитинства нашого відомого земляка, розповіла про увіковічення його пам’яті на Дворічанщині, співпрацю з шанувальниками вчення нобелівського лауреата на міжнародному рівні. Анастасія використовує ці матеріали при проведенні екскурсій для відвідувачів музею, екскурсоводом якого вона є.
Десятикласниця Тавільжанської школи Діана Прокоф’єва (науковий керівник Л.М. Білоус, учитель вищої категорії, має звання «старший вчитель»), провівши дослідження на теренах південно-східної Слобожанщини, зокрема в населених пунктах Дворічанського району, докладно ознайомившись із працями вчених ХІХ – ХХ ст. і сучасних науковців-дослідників народної культури краю, представила на конкурс роботу «Хліб у народній культурі українців Дворічанщини ХХ – початку ХХІ століття». Діана охарактеризувала традиції та повсякденні хлібні страви українців, показала їхню роль у житті народу, розкрила етнокультурні взаємозв’язки та взаємовпливи між традиціями та народною кухнею. Вона запевнила присутніх у тому, що не можна недооцінювати значення хліба, бо він червоною ниткою проходить через життя нашої хліборобської української нації.
Катерину Севостьянову, ученицю 9 класу Пристанційної школи, зацікавила тема «Числа навколо нас». Під керівництвом учителя вищої категорії Н.М. Заруби, яка має звання «старший вчитель», вона з’ясувала історію розвитку чисел у різних країнах, описала їхню роль у житті та долі людини. Ознайомившись зі змістом роботи Катерини, можна дізнатися, як за датою народження визначити, вкотре людина живе на світі, про її характер, індивідуальні особливості та навіть розрахувати сумісність двох людей.
Проблемою астероїдно-кометної небезпеки для землян зацікавився учень 10 класу Дворічанської школи Максим Кисіль. Розглянувши, від чого залежить руйнівний результат зіткнення метеорного тіла з Землею, дослідивши сучасні методи вирішення цієї проблеми людства, під час спільної роботи з учителем О.О. Вишневецькою, Максим дійшов висновку, що сучасну проблему астероїдно-кометної небезпеки належить вирішити саме нинішньому молодому поколінню, щоб не було запізно. Юнак досить упевнено почував себе, незважаючи на те, що астрономія не є навчальним предметом.
Про стратегію місцевого розвитку Дворічанського району, визначення пріоритетних заходів, спрямованих на підвищення рівня життя його мешканців та збереження унікальних духовних і культурних традицій ішлося у роботі Олександра Гладченка, учня 11 класу Дворічанської школи (керівник О.М. Запісова, вчитель вищої категорії). Олександр запевнив членів журі, що складання стратегічного плану розвитку району, який охоплює всі його основні аспекти, з’єднавши всі частини в єдине ціле, забезпечить сумісність усіх планів розвитку території та дасть відповіді на ключові проблеми місцевого розвитку.
Олександра Рудоменко, учениця 11 класу Дворічанського ліцею, з-поміж низки предметів шкільного курсу віддала перевагу біології, обравши для роботи тему «Біологія гніздового періоду горихвістки звичайної на території НПП «Дворічанський». Під керівництвом учителя О.М. Шовгені, вивчаючи екологію горихвістки звичайної, Олександра працювала над встановленням біотопів, у яких розмножується птаха на території національного парку, досліджувала її репродуктивний період. Зацікавлення викликав несподіваний факт, що розкішно забарвленим оперенням може похвалитися лише самець.
Дев’ятикласник Дворічанського ліцею Данило Романов спільно з учителем М.О. Пархоменком працював над темою «Визначення вмісту нітратів у підземних водах Дворічанського району». Присутні у залі з інтересом слухали про негативний вплив нітратів на здоров’я людей і тварин, на екосистеми. Не меншу зацікавленість викликала інформація про рівень нітратів у підземних водах смт Дворічна. Значне перевищення рівня гранично допустимої концентрації спостерігається на територіях окремих сіл району, що може бути пов’язано зі значним регулярним забрудненням підземних вод добривами, каналізаційними стоками, а також особливостями місцезнаходження населених пунктів (у низовинах).
Слід відзначити високий рівень професійної компетенції членів журі. Захист робіт оцінювали О.Г. Мірошніченко – завідуюча РМК відділу освіти, молоді та спорту Дворічанської райдержадміністрації, О.С. Логоша – методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту РДА, вчителі вищої кваліфікаційної категорії: О.М. Вислогуб із Колодязненської ЗОШ І – ІІІ ст., Є.А. Прокопенко й О.Г. Шахов із Тавільжанської ЗОШ І – ІІІ ст., і вчителі, які мають звання «вчитель-методист», Н.М. Саранді та Є.В. Козирєв із Дворічанської школи. На конкурсі-захисті робіт також була присутня представник КЗ «Харківська обласна Мала академія наук Харківської обласної ради» Л.Т. Захарян. Кращі роботи, відібрані за рішенням журі, буде направлено для участі в ІІ (регіональному) етапі конкурсу.
Із результатами І етапу конкурсу можна ознайомитися на сайті відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації.
                                                                                                                                               О. САНІНА.
                                                                                                                                             Фото автора.

Категорія: Новини культури | Переглядів: 459 | Додав: Fomin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]